Bu Blogda Ara

Bebek Uyurken Nasıl Giydirilmeli?

Uyurken dört dönen bir bebek annesi olarak yazın değil de kışın ne yaparım araştırmaya başladım. Bebek uyurken üstünü açmasın biz annelerin aklı kalmasın...
Mağazalarda satış elemanlarının söylediği "kaç tog olsun?" oldu. TOG değeri İngilizlerden gelmiş bize. Uyku tulumu kalınlık değeri demek.Türkiye ile hava şartları kıyaslandığında aman aman şu kadar tog olsun diyemeyiz. Çünkü soğuk havayı bir İstanbul yaşayanı olarak 3 ay belki yaşıyoruz.

Doğumdan sonra doktora sorduğumuzda oda ısımızın 22-24 derece arası olmasını söylemişti. Bazı yerlerde 18 derece yazsa da bana ters :) biz sıcak kanlı insanlarız. Bebek rahat etse bile ben üşürüm sanırım.

İstanbul'un hava şartları düşünülürse kızımı uyurken şöyle giydiriyorum...

Hazirandan eylüle kadar 27-34 dereceyi bulan odamızda Aslı hep kollu tek body ile yattı. Evet, bezinin üzerine. Evet üzerini hiç örtmeden. Ben pek inanmıyorum "uyuyanın üzerine kar yağar" fikrine... yani bu tip bir çıtçıtlı body.
Gelelim eylül-kasım arasına; 24-26 derece olan odamızda normal üstteki gibi atlet bodymiz, üzerine uzun kollu çıtçıtlı body yada normal pijama üstü, üst örtmek içinse ince penye battaniye yada bir yaş büyük alalım seneye de giyer keşlinde ince tulum giydiriyorum, buna 1.0 tog diyebiliriz yani;                                                   

                                                                    

Şimdi içinde olduğumuz aralık ayı ve mart başına kadarsa oda ısımız 20-24 derece arası oluyor. Gece yatarken yine bezimizin üzerine atlet niyetine çıtçıtlı body, üzerine altlı üstlü pijama ve üzerine aşağıdaki 2,5 tog olan İKEA marka uyku tulumumuzu giydiriyorum.


Bunların dışında ; bu tablonun tekabülü...

0.5 tog tulum = uzun kollu-bacaklı ince penye tulum.
1.0 tog tulum = uzun kollu-bacaklı ince penye tulum.
2.5 tog tulum = uzun kollu yada kolsuz pamuklu tulum (yukarıdaki İkea tulumu gibi)
3.0 tog tulum = astronot kaban tarzı baya kalın tulum.

Sizlere tavsiyem; aşağıdaki iki tarz kollu uyku tulumunu da aldım. İkisi de 2.5 tog değerinde. Eğer oda ısınız bizimki gibiyse hiç gerek yok. Bebeği içine çıplak bile koysanız terden sırılsıklam oluyor ve hiç de kullanışlı değil, tabii ki her çocukta farklılık gösterir ama torba uyku tulumunda daha rahat ettiğimizi söyleyebilirim.
Bir deee 0-2 yaş arasına ise ister yün ister kuş tüyü yada elyaf hiç bir şekilde uyku yastığı önermiyor hem doktorumuz hem de uzmanlar.  




 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder