Bu Blogda Ara

Diş Teli Güncesi

Bugün tam 12 ay oldu diş teli taktıralı.

Küçüklüğümden beri doktor doktor, üniversite geze geze otuz yaşımda diş teli taktırmaya karar verdim. Diş anormalliğimin yanı sıra, ağzında on iki dolgusu olan ve bir diş kaybı yaşayan bir insanım.

Hamileliğim sırasında yediğim waffle, şeker, çikolata bana bir diş kırılması olarak geri döndü.
sol alt çenemde, sondan ikinci dişim kökünden kırıldı. Buraya doktorlar ya köprü yada implant yapalım dediler amma ve lakin implant için bir senenin geçmesi gerekliydi ki dişin yarası iyileşsin. Ve implant çivisi bakalım çeneye uygun mu dediler. Köprü içinse iki yanlardaki sağlam dişlerim yontulacak ve yine iş kaybı yaşayacaktım.

Bir sene geçti... Ve dediler sana implant olmaz.

"Bu sondaki dişi öne çekemez miyiz?" demiş bulundum. Hemen ortodonti uzmanı geldi. İnceledi ağzımı, bir buçuk sene sürer ve 5000 TL deyip gün verdi ve diş teli macerası başladı...

Ocak 2015 ilk önce üst dişlerime önce braketler yerleştirildi, sonra tel takıldı. uzun uzadıya anlatmayayım her yerde yazıyor zaten nasıl bir işlemdir. Alt dişlerime ise iki hafta sonra takıldı çünkü kalıp yaptılar, çene şekli değişip dişler içe kaymasın diye.

İlk takıldığında ağzımı bile açamadım, iki üç gün sıvı şeyler tükettim. Çay kahve tutkunu biri olduğumdan da braketleri tellere sabitleyen sarı lastiklerim sarardı. Görüntü çok moral bozucuydu.

Ama dördüncü aydan sonra dişlerde fark edilir bir değişme başladı ve arkadaki dişim aydan aya öne geldi. Bu sefer de dişlerimi temizleyemediğim için diş etlerim hastalandı.

Uzman görür görmez hemen temizliğe başlandı. Adı KÜRETAJ imiş. Diş etlerimi uyuşturdular, tek tek her dişin diş eti altı ve etrafı hart hurt temizlendi. Ve bu alt çene - üst çene olmak üzere iki seansta yapıldı. Baya da masraflı oldu. Bu cerrahi işlem sayıldığından 600 TL verdim.

Diş Eti Temizliğini; artık daha özenerek, envai çeşit aparatla yapıyorum artık.

1-Superfloss adlı ucu diş eti aralarına giren uzun ve tekli diş ipi (alttaki resimdeki gibi diş eti araları temizleniyor)


2- TePe marka arayüz fırçası (benimki 2mm olandan) ,( daha geniş diş arası boşluklar ve braketlerin etrafı temizleniyor)


3- Normal diş fırçası (iyice bastırarak ve uzun sürede dişlerinizi fırçalayın)
4- Mutlaka Listerine tarzı gargara uygulayın, mikroplara ölüm :)

Diş tellerinin ilk takıldığı günün fotoğrafı, üç ay arayla sol en arka dişin öne gelme serüveni...
Bakınız sağdaki boşluk nasıl dolmuş :)











Şimdilik burda bırakalım bakalım zaman ne gösterecek :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder