Bu Blogda Ara

Anne Sütünü Arttıran Yiyecek İçecekler

Benim doğumdan iki hafta sonra düzenli sütüm gelmişti... Cinsimden mi, dikkat etmemden mi bilmem ben iyi süt verdim :) ilk 7 ay kızım sadece anne sütü aldı. 18. ay sonunda memeden kestim. Çünkü gece-gündüz uykudan uyandığında memede uykuya dalmak istiyordu. Ben de yatağımda :) Böylece gece emzirmeleri bitti ve düzenli çocuk uykusuna geçti...

Neler neler yapmışım bakalım hem sütü hem de kalitesini arttırmak için ;

*Günde 3 litre su içmek
*Günde 2 hurma yemek
*Günde iki kere 4te bir demet dereotu yada yeşillik yemek
*Günde 2 şişe maden suyu içmek
*İlk bir ay günde iki bardak kaynatılmış incir suyu içmek
*Düzenli öğünler yemek (kahvaltı, öğle yemeği, akşam yemeği)
*Bebek uyuduğunda on dakika kestirmek (çok çok faydalı)
*Bebeği sık emzirmek
*Yarma çorbası içmek (tariflerde var)
*4. aydan sonra PROMALT arpa suyu (günde 1 şişe yarım sabah-yarım akşam içtim)
*4.aydan sonra bulgur pilavı, mercimek köftesi (baklagiller)
*4. aydan sonra soğan ,sarımsak
*Bulunan her fırsatta ayak uzatıp dinlenmece

Bunların dışında annemin bir kaç tavsiyesi olmuştu; hoşaf içmek, yeşil soğan yemek, bulgur pilavı yemek, tahin helvası yemek gibi. Hoşaf ve tahin helvası bol şekerli olduğu için dişlerim ağrıdı, kiloma kilo kattılar :) Yeşil soğan ve baklagiller ailesi de bebeğe çok gaz yaptı ilk 4 ay hiç tavsiye etmiyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder