Bu Blogda Ara

Bebek İle Yurtdışı Seyahati

Aslı 16 aylıkken Almanya'ya gideceğimiz tuttu. Eşimin iş seyahatine yani Hamburg'a biz de eşlik ettik. Kızımın pasaportu olmadığı için önce oradan girelim konuya.

Bebek pasaportu için gerekli evraklar :
* Vesikalık fotoğraf
*Pasaport için fotoğraf (ikisini de ayarlıyor fotoğrafçı)
*Anne ve baba imzalı noterden muvaffakatname (yani çocuğumun yurtdışına çıkmasını onaylıyorum)
*Anne-baba nüfus kağıdı örneği
*Bebek nüfus kağıdı örneği
*Anne ve babanın başvuruda olmaları şart
*Pasaport harç dekontu aslı

Hepsini hazırladık, emniyete bıraktık, 3 gün sonra geldi pasaportumuz.

Eşim gündüz işte olacağı için otelde kalmak istemedik, ev kiraladık. Bakalım yanımıza Aslı için neler aldık:

*8 günlük bebek bezi, ıslak mendil, pişik kremi  (keşke taşımasaydım marketlerde var)
*Haziranda gittik ama kalın hırka-yelek-bere (iyi ki almışım donduk)
*Banyo eşyaları
*Ateş ölçer (iyi ki almışım)
*Kıyafetleri
*Oyuncakları
*Uyku tulumu
*Battaniyeleri
*Bebek arabası (keşke o zaman kangurum olsaydı)
*Tabak-çatal-kaşığı (dışarı gezmesinde temizlik açısından ben hep taşırım)
*İki günlük bakliyat (mercimek-yarma - hemen çorba yapıp veriliyor)
*iki günlük kahvaltılık ( marketlerdeki minik kutulardan-yağ,bal,reçel,zeytin ezmesi hepsi bir arada)
*Ateş düşürücü (iyi ki almışım), vitamini, kan ilacı
*Küçük şişelerde içme suyu (iyi ki almışım, su hem pahalı hem de gazlı, bebek içemezdi)
*Arıza bebekler için dolu şarjlı ve çizgifilmli tablet
*Kavanozda mama-meyve

Yola çıktık evde sabah 6 gibi, havaalanına geldik, kahvaltımızı orda yaptık. Her şey normal...

Uçağa aldılar bizi, bebek arabamızı da en son binerken verdik ne güzel ki. Aslı uyumamıştı. Kalkışta çok huysuzlandı ve kemerini bana bağlarken arıza çıkardı. Emen bebek rahatlığıyla hemen göğsüme aldım. Kulakları rahatladı ve uykuya daldı.

3 Buçuk saat sürdü yolculuk. İndi uçak ama son yarım saat uyanmıştı Aslı ve imdada tablet yetişti. Çizgifilm izledi inene kadar ve çok terledi. Havasızdı baya içerisi.

İndik, eşyalarımızı aldık, taksiyle eve gittik. Evimiz çok güzeldi tam eşyalı, bahçeli, banyolu vs.
Sağolsun ev sahibi bi kaç alışveriş yapıp koymuş dolabına. Yumurta, süt, yağ çok mutlu oldum. Çünkü kimse bana pazar günü hiç bir dükkanın açık olmadığını söylemedi :(

İn cin top oynuyor sokaklarda. Evde durmadan şehrin içine indik metroyla. Hava buz! kızımı sardık sarmaladık battaniyelere, açız. Hayat kurtarıcı ve sağlıksız en güzel dükkan mcdonalds. Yedik çıktık. Aslı'ya kavanoz mama vermişlerdi uçakta onu yedirdim. Eve dönerken metro altında açık bir manav gördük. Bilin bakalım nereli? TABİİ Kİ TÜRK :) kızıma meyve suyu ikram ettiler, toprak başka oluyor. Meyve ve yoğurt aldık, Türk markalı :) Teşekkür ettik, ayrıldık.

Bu arada ne enteresandır ki yürüyen merdiven, asansör, tuvalet her metro durağında yok, görevli varsa rica ediyorsun "arabanın ucundan tutar mısın aşağı indirelim" diye. Adamlar tak tuk indiriyor bebek arabalarını merdivenlerden aşağı...

Eve geldik veeee Aslı'nın burnu akıyor. Gecesi de ateşlendi. İlaç yanınıza mutlaka alın, hem pazar gecesi, hem de yurtdışı. Sonraki 4-5 gün yağmur yağdı, kızım hastalandı, gezemedik...

Biraz kendine gelince bakkal market sokakları ezberledik, komşular edindik hemen...
Marketten evde hazırlamak için neler bulabilirsiniz yada gelirken alabilirsiniz?

*Genelde donmuş yemek tüketiliyor, kasadan neler alıyorlar diye izledim evet :)
*Taze sebze meyve bulunuyor ama Türk parasına göre 3 katı Euro hesabı
*Makarna ucuz ve her yerde var
*Balık ucuz ve her markette var alınabilir
*Kahvaltılıklar ucuz
*Et hiç yemedik ben huyluyumdur nedir ne değildir.
*Tavuk budu var, ucuz alınabilir
*En sevdiklerim, ucuz ve farklı olanlar, taze yaban mersini, taze ahududu, taze böğürtlendi
*Bol bol Alman markası çikolata alına bilir baya ucuz
*Bebek ürünleri ucuz alınabilir, aldıklarım (altı kaydırmaz patikler, bebek bisküvileri, bebek kremleri)
*Doğal bitki çayları, kremler, vitaminler (balık yağı, çinko vs.) baya ucuz

Üstün yeteneklerim sayesinde aç kalmadım, aç bırakmadım şükür :)

Son gün genel olarak bir dolaştık şehri ama ben Hamburg'dan pek hoşlandım diyemem. Fazla sakindi. İnsan nüfusu azdı, olanlar da yaşlıydı, ya fazla pahalı markalar vardı yada yerel markalar alışveriş için, genel şehir havası soğuk tarihi sevenler için ideal, ben pek kilise, müze insanı değilim :)

8 gün sonra eve döndük tabi ama kızı hasta ettik, havaalanı mikrobu sağolsun, ilk antibiyotiğimizi kullandırttı bize :(