Bu Blogda Ara

Chia Tohumu


Faydalı şeylerden biri de chia tohumu imiş dedik aldık. Malatya Pazarı'ndan almıştım, el kadar poşette 12 lira falandı sanırım.

Bu da bit kadar, kaçışan tohumcuklar. Faydaları ve vitamin değerleri saymakla bitmezmiş. Yüksek omega 3, antioksidan kaynağı, c vitamini deposu, proteğin, magnezyum ve çinko kaynağı...

Peki biz bunu nasıl kullanıyoruz; hergün değil. Haftada iki üç kez yoğurduna yada çorbasına bir çay kaşığı koyuyorum. Her şeyin fazlası zarar.

Ben de içtiğim suya bir tatlı kaşığı koyuyorum günde.

Belirli bir tadı yok, suda bekleyen tohumlar şişip birbirine şeffaf bir çeperle tutunuyor... Ayrıca tohumların şişmesi ( 2-3 yemek kaşığı) tok tutuyormuş. İki yaşımızda kullanıyoruz, erken olsa kullanmazdım sanırım. Pişirmeyin !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder