Bu Blogda Ara

İçli Köfte

Malzemeler:

Dış Harcı İçin
2,5 su bardağı köftelik bulgur
1 su bardağı irmik
Yarım su bardağı un
1 yumurta
Tuz, karabiber, pul biber

İç Harcı İçin
Yarım kilo az yağlı kıyma
1 soğan
1 su bardağı iri kıyım ceviz içi
İstediğiniz baharatlar

Yapılışı:
Önce geniş bir kapta irmik ve bulguru kısır yapar gibi üzerine gelecek şekilde kaynar suyla ıslatıp on dakika kadar bekleyelim. Sonra diğer malzemeleri de ekleyip yoğuralım. Bir saat buzdolabında bekletip dinlendirelim.
Bu sırada iç harcımızı yapalım. Kıymayı kavurup soğanı ekleyelim, pişince baharatları ekleyip soğutalım.
Dolaptan çıkardığımız dış harçtan limon büyüklüğünde parçalar alalım ve elimizi ıslatarak şekil vermeye çalışalım. İç harcımızı da koyup ağzını kapatalım. Bu tarif benim ilk deneyimim olduğu için ilk üç köftem baya şekilsiz oldu amaaaa el alışınca pek de fena olmadılar. Hatta internette gördüğüm bir tarifte limon sıkacağı ile şekil veriyordu, onu da denedim. fotoğrafta şekli değişik olanlar :)

Bol yağda kızartıp servis edelim. Ben köfteleri yapıp buzluğa atmıştım. 25 tane çıktı. Sonraki gün çıkarıp kızarttım. İlk yaptığım köfteleri uzun beklettim yağda iyice kızardılar. Ama son bir kaçını "aman bu olmuştur" deyip almıştım hemen kızarmadan içi buzlu ve serin kalmış :) demem o ki iyice sıcak işlesin içine...

  İlk deneme için fena sayılmazlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder