Bu Blogda Ara

Kinoa - Quinoa

Gelelim bir başka faydalı şeyimize...

Geçenlerde vitamin analizi yaptırdım. Her şey en alt seviyede! Bir folik asitim idare eder. Ne yapmam gerek dediğimde bir sürü bişi ye iç dedi, yirmi gün kullanımlık suda eritilen vitaminlerden verdi.  Et, ıspanak, bulgur, havuç, et yemiyorsan kinoa... (evet et yiyorum ve bayılıyorum). Kinoa... Sadece migrosta buldum ben gidip alayım dediğimde ama internetteki bir kaç siteden daha kargoyla edinebilirsiniz. Hazır indirimdeymiş de 17 liraya aldım 500 gramı. Normal fiyatı 24 lira imiş.

Kuş yemi gibi bir şey :) Kokusunu pek çıkaramadım. Biraz kekremsi ama piştikten sonra börülce bulgur arası bir kokusu var.

Pişme süresi önceden ıslatırsanız pirinç gibi 10-15 dakika. Hemen yıkayıp yaparsanız 20-25 dakika.

Kullanım alanı da pirinç ve bulgura benziyor.
Ben Aslı'yla kendime bardakta mısır tarzı haşlayıp tereyağ ve nar ekşisi ile yapıyorum genelde. Ara öğünlerinde verebilirsiniz. Salatada da kullandım. O zaman kısır gibi tadı oldu :)
Yurtdışında kahvaltıda, özellikle yumurtalı muffin tarzı kek ve çörekte kullanılıyormuş. Kahvaltısında omletine 1 kaşık pişmiş kinoa ekleyebilirsiniz.

Biraz pahalı olması dışında bebeğinizin gelişimi ve eğer emziriyorsanız sizin vitamin deponuzu doldurmak için faydalı diyebilirim.

Siyahı ve karışık renkli olanı da vardı.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder