Bu Blogda Ara

Smoothie Nedir? Nasıl Yapılır?

Smoothie; eğer benim gibi "önce meyve mi yesem", "sonra da şu yoğurdu mu yesem", "yok ya dur şimdi şu çikolatayı yiyeyim", "aaa ben öğle yemeği de yemedim daha" diye karışıksanız hepsini o anda midenize hüpleteceğiniz bir yaratım...

Beni eşim alıştırdı karışık kuruşuk şeyler yeyip içirmeye :) Ben de Aslı'yı alıştırmaya başladım sanırım.

Karışımları hazırlarken kendi zevkimize göre ayarladık. Smoothie ne milkshake gibi ne de meyveli yoğurtlar gibi... İkisinin arası yoğunluk ve kıvamda. Biz kalın pipetler ile içiyoruz karışımı. Ne kadar çekseniz de blendar yada smoothie makinasında mutlaka pütürlü oluyor. Bebeklere verirken dikkat.

Aslında katı-sıvı ne isterseniz onu karıştırıp içebilirsiniz ama daha kitabına uygun olsun derseniz araştırmalar sonucu edindiğim ve kendime yaptığım tablo... Buyrun karıştıralım ve hüpletelim :)

BİRİNCİ AŞAMA : Ne ile sulandıralım?
* SU
* SODA
* YOĞURT
* SÜT

İKİNCİ AŞAMA : Meyveli mi Sebzeli mi olsun?
*MUZ                                  *ISPANAK
*ÇİLEK                               *BROKOLİ
*KİVİ                                   *HAVUÇ
*YABANMERSİNİ             *DOMATES
*ANANAS                           *KEREVİZ
*ELMA                                *SALATALIK

ÜÇÜNCÜ AŞAMA : Ne ile vitamin deposu yapalım?
*CHİA TOHUMU
*FINDIK-FISTIK EZMESİ
*RUŞEYM

DÖRDÜNCÜ AŞAMA : Ne ile daha bir tatlandıralım?
*BAL
*HURMA
*PEKMEZ











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder